Dag 4

4 april 2015 - Massillargues-Attuech, Frankrijk

Massillargues-Attuech(Cevennen), Frankrijk

Le Pradal – le fief d‘Anduze  http://www.campinglefiefdanduze.com.  Massillargues-Attuech.

Hier voelt het goed!

De auto stinkt minder maar je ruikt hem nog wel. De zon schijnt en we worden erg vriendelijk ontvangen door le Patron; Een man van ongeveer veertig, die lijkt op Aldo.

De wind is nog steeds krachtig en dat valt hier wel op, want we staan tussen veel bamboe.

De camping is mooi en ik zie gelukkig her en der wat mensen. Het zijn wél allemaal Fransen. We installeren ons hier voor de komende Paasdagen. Eindelijk een gemoedelijke plek.

Ik heb nog nooit zoveel in korte tijd Frans gesproken. Korte gesprekjes met andere kampeerders en regelmatig met de eigenaar. Daar heb ik wel een klik mee. Hij begrijpt me goed; de verlaten campings, het blij worden van vriendelijke mensen, het ver van huis zijn, de kapotte auto, de wifi en canaal digitaal.

We lachen veel. Ik moet zo ontzettend nadenken bij alles wat ik wil vertellen. Ik zeg hem dat ik juist zo van vertellen houd, maar dat het in het Frans veel te moeilijk is. “Nee, nee “zegt ie. “Ik begrijp heel goed wat u zegt en u lacht veel en de lach is universeel.”

De tv doet het hier niet tussen de hoge bomen. Dat is jammer, maar ik zit nu overdag te lezen en ben ’s avonds druk met mijn weblog.

Eddy is druk geweest met foto’s te installeren, exporteren naar Windows en dat is gelukt.