Dag 40 2016 Lago d'Iseo

17 mei 2016 - Iseo, Italië

Dag 40

Ten Noorden van de stad Brescia ligt het Lago d'Iseo.
Het wordt wel de onontdekte parel van Noord-Italie  genoemd en je begrijpt wel dat we die nog even willen meepakken op onze Italiereis.
Het is veel kleiner dan het Comomeer. Ik vind het het meest charmante Italiaanse meer. De bergen rondom  zijn begroeid met tamme kastanjes en wijngaarden.
Ik ben helemaal weg van de prachtige bergen rond het meer.
Wij gaan nu niet alle pittoreske stadjes langs. Alleen naar Iseo, waar een gezellig dorpsmarktje is. We wandelen naar het dorpje. Dat is een paar km. Een mooie weg langs het meer. Het is heel gezellig in Iseo. Iseo is heel oud. De zon schijnt hier vandaag voor het eerst sinds veertien dagen. Een zonnige uitbundige marktdag. We gaan weer op zoek naar een terrasje in de zon en tussen de bedrijvigheid en het gekrioel van het marktgebeuren. Het is opnieuw een stralende blije dag. We komen langs een hoedenwinkel en besluiten elkaar een vakantiehoed cadeau te geven. Daarna lopen we terug naar onze camping. We passeren  al wandelend een erg oude kerk en lopen naar binnen. We hebben er geen verstand van maar dit ziet er zo bijzonder uit! Achter af blijkt dat te kloppen als ik er over aan het lezen ga. Nu alleen nog met onze tafel en stoeltjes aan het meer op ons eigen plekje .
SATORI , Volop leven in het nu! Genieten.
De accu opladen voor de terug reis morgen.

1. Heero:
    17 mei 2016
    Helaas zit het er nu echt op voor jullie. Goede reis en behouden thuiskomst. Liefs Franciska Heero