Dag 2

2 april 2015 - Meursault, Frankrijk

We hebben eerst lekker tot acht uur geslapen en rustig gegeten. Het zal weer een hele reis gaan worden. Liever nemen we mooie binnendoorwegen, maar dit weer lokt niks.

We gáan voor de zon en de warmte. Dus toch maar weer kiezen voor de Tolweg. Eddy heeft er geen problemen mee. Het schiet lekker op zo. In de auto bestudeer ik de campingapp van de ASCI. Vind ik leuk om te doen. En lekker lezen natuurlijk. Rijden met caravan wil ik best proberen, maar Eddy zit liever zélf achter het stuur. Vandaag rijden we van Berdorf( bij Echternach) naar Meursault( bij Dijon)

De temperatuur stijgt wat. Inmiddels 8 graden. Wel heel erg veel regen de hele dag, maar we zitten droog. Tegen vier uur wordt het lichter aan de lucht. We naderen Meursault. La Grappe d ‘Or.

Meursault (zie foto)

Meursault maakt grote indruk op ons. Wat een lieflijke omgeving. Hier naar toe rijden vanaf de snelweg is op zich een feestje! Nergens zien we blad aan de bomen. Hier toch wel de forsythia in bloei en enkele sierappels. De velden vol wijnranken vertonen een heel licht groene waas.

De lente komt! Een schilderachtige omgeving. Ik spreek nog een woordje Frans. Niet fantastisch maar ik kom er uit. Toch grappig dat je al die werkwoorden en zelfstandig naamwoorden nooit meer vergeet. Komt elk jaar maar mooi weer van pas. Ik vind het ook leuk om me met korte zinnetjes verstaanbaar te maken. De mensen komen op óns af vanwege Noor. Ik grijp dan mooi de gelegenheid aan om te praten. Kom ik tóch nog een beetje aan mijn trekken.

’s Avonds kijken we in het ‘carvanneke ’naar the passion op de Canal digitaal.

www.camping.meursault.com

1. Lotte:
    5 april 2015
    Wauw mooie omgeving hoe zuidelijker hoe warmer heerlijk! Leuk om weer wat Frans te praten x