Dag 1

1 april 2015 - Berdorf, Luxemburg

Het wás te doen, maar wát een weer!

Stevige wind, regen, sneeuw, maar ook blauwe luchten.

Koud. Echt koud. 3 graden!

Zó, onder deze omstandigheden hebben we nog nooit gekampeerd. Maar we willen geen tijd verliezen. Dat zou allemaal maar afgaan van de zes weken. Onverantwoord is het niet, want we hebben ons voorgenomen richting Arnhem te gaan rijden en mocht het toch te hard waaien, dan zijn we van plan terug te gaan en het de volgende dag opnieuw te proberen.

Maar het gaat goed. We hebben er veel zin in en zijn goed gemutst.

Noor.

Achterin zit Noor. Dit keer achter een enorm hondenrek. Dat móet in Spanje. Ach zielig, net tralies.

Haar maakt het niet uit. Ze wist niet hoe snél ze achterin moest springen. Bij ons zijn. Dan is het goed. Desnoods dan maar achterin mee naar Spanje!

De eerste koffiestop is als vanouds bij Venray. Leuk weer bekend terrein. Ons Bossche Bollenadresje, maar die zitten niet meer in het assortiment. Echt jammer. Dus nu dan maar ‘kale koffie.’ Natuurlijk hebben we brood en koffie in de thermosfles mee, maar even benen strekken en een beetje water voor Noor plus een toiletbezoek zorgt voor afwisseling.

Het navigatiesysteem stuurt ons weer de grens over. (Nét als naar Epen) Raar hoor. Op de GPS hebben we Nancy ingevoerd. We gaan via Mönchengladbach richting Koblenz tot ongeveer Maria Laach. Maar de benzine slinkt en Luxemburg is hiernaast, dus  óp naar omgeving Echternach. Tanken natuurlijk in Luxemburg en dan naar Berdorf voor onze eerste overnachting. Bijna 500 km gereden.

Camping Martbusch. We staan er met zo ver te zien twee andere kampeerders. Wat een lege campings in deze periode maar wel een prachtige omgeving, midden tussen de enorme bomen. ( zie foto ).

Maar….. Wat doen we met Noor!

We hebben een flinke voortent aangeschaft, want Noor in de spiksplinternieuwe caravan?

Dat gaat hem dus écht niet worden. Nee, die kan mooi in de voortent. Maar ja…

Het waait en regent.

Nou, voorruit dan maar; matten op de vloer en de ruimte met zn drietjes delen. Ach het is ook zo’n lieverd!( Ja, Eddy ook). Beetje improviseren in zo’n kleine ruimte, maar in ieder geval geen kletsnatte voortent op trektocht.

We slapen alle drie heerlijk terwijl de regen buiten tegen het dak klettert.

1. Klaartje:
    4 april 2015
    Wat klinkt dat weer goed allemaal. Noortje boft maar. Fijn dat jullie dit stuk goed hebben kunnen reizen