Dag 40

10 mei 2015 - Fleurie, Frankrijk

Reizen van Fleurie naar Villey-le-Sec http://www.campingvilleylesec.com ( Nancy)

Moederdag en ik zit hier. Ja, zo gaat het dit jaar. Wel krijg ik een heel leuk fotootje met mijn vier kindjes er op; vier dochters om trots op te zijn. Wat doen ze het goed alle vier! Flinke moeders zoals ze alles in het leven voor elkaar ‘boksen’ Ik ben één en al lof, wat mijn dochters betreft, maar dat heeft natuurlijk niks met de vakantie te maken of toch een beetje omdat het nu moederdag is. En dan mag je als moeder toch best een dagje trots op ze zijn. Wij vertrekken vanmorgen op tijd uit Fleurie en ik heb nog een paar foto’s van de omgeving gemaakt. Heel mooi hier en een aanrader voor de toekomst voor een weekje  weg. Het is zondag en voor ons een mooie gelegenheid om een stuk N-weg te rijden, de groene route, die door dorpen gaat. We willen de Franse sfeer kunnen proeven. Rustig op de weg, maar zo mooi om hier te rijden Op dit moment – inmiddels rond drie uur - zijn we in de buurt van Nancy. Villey-le-sec. Prachtige plek aan de Moezel Ook hier volop Hollanders. Velen starten nu hun reis en wij komen terug.Ik raak aan de praat met mensen die al een paar jaar reizen van zes weken maken. Zij gaan nu naar Portugal. Heel kleurrijk doen ze hun verhaal over de afgelopen reizen die ze hebben gemaakt. Er wordt flink gerelativeerd, dus gelachen. Als je niet kunt lachen om alle dingen die verkeerd gaan tijdens dit soort ontdekkingsreizen, dan kan je beter maar thuisblijven. Juist om de missers kan je met elkaar maar ook met andere reizigers ,zo’n lol hebben. Je weet allemaal waar je over praat;

Zes weken geleden reden we ook in deze buurt en zat er geen blaadje aan de bomen en nu is de wereld prachtig groen en ja…de campings lopen vol. Het voorjaar is nu echt begonnen. Aangenaam kampeerweer. Mijn verhaal is zo zachtjes aan ook afgelopen. Veel zullen we niet meer ondernemen. Morgen een dag rijden en dan dinsdag de dag dat we- als alles goed gaat- thuiskomen. Dan hebben we achttien reisdagen gehad en hebben we op achttien verschillende campings gestaan.

Het aan jullie vertellen van onze reis heb ik met plezier gedaan. Fotograferen vind ik ook hartstikke leuk om te doen en elke avond bijna tegen een uur of negen hielp Eddy mij om de ‘boel’ op internet te krijgen, samen nog een uurtje onder het genot van een wijntje als vast avondritueel. Ik wil jullie allemaal bedanken voor de mails en reacties. Iedereen een fijne zomer toegewenst!

1. Klaartje:
    15 mei 2015
    Jullie bedankt! Hoe leuk is het om steeds lezen en te zien hoe het met jullie gaat. Nu zijn jullie lekker thuis ! Dat is vast even wennen.. maar Jullie kunnen terug kijken op een paar prachtige weken. Xxxx