Dag 39

9 mei 2015 - Fleurie, Frankrijk

Reizen van Junas naar Fleurie ( bij Mȃcon) VivaCamp La Grappe Fleurie

We kunnen nog niet zomaar vertrekken uit Junas. Ik heb verteld dat het een leuke landelijke omgeving is en een stuk nostalgie oproept om hier te zijn. Maar dat is het niet alleen. We staan hier een stuk weg van de bewoonde wereld in een prachtig natuurgebied. Voor de meesten is het een korte vakantie. Die zijn nog maar een week onder weg. Anderen zijn al weken aan het reizen en zitten vol verhalen. De camping is klein en gemoedelijk. Middenin de Cevennen. We staan hier met veel Nederlanders, maar wel echt de leukere. Stuk voor stuk erg leuke stellen van onze leeftijd die mooie reizen maken, van lezen houden, wandelen en fietsen en graag  vertellen. Leuke anekdotes, grappige voorvalletjes. Heel wonderlijk, niemand specifiek met één stel, maar allemaal wel wisselend met elkaar in gesprek. Een zelfde soort humor. Regelmatig wordt er gelachen. Het klikt zo leuk met elkaar en toch deed ieder zijn ding. Ik denk dat we daar met twaalf stellen hebben gestaan. Wat een aardige vriendelijke wereld maak je er dan samen van. Ik hou ervan om dat van een afstand een beetje te bekijken. Hoe de éne heel makkelijk op iemand afstapt en de ander veel meer schroom voelt. En dan de moeite die toch veel mensen nemen om ook die verlegen persoon erbij te betrekken. Menselijk gedrag. Het blijft mij fascineren. En o ja, nog even de moeite van het vermelden waard, er waren ook twee accordeonisten in het gezelschap.

We komen hier natuurlijk erg moeilijk weg. Praatje links praatje rechts en zwaaien maar. Hèhè! Het nieuwe avontuur tegemoet. Weer de hele dag in de auto. Boek erbij en kilometers maken. Eind van de middag zijn we er. Fleurie. Nooit van gehoord. Een omgeving om te onthouden. Tijd om hier veel te gaan zien hebben we niet. We gaan in de zon zitten en beginnen pas tegen half acht te koken. Zo lekker buiten nog effe.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade