Dag 34 2016

11 mei 2016 - Vieste, Italië

Woensdag 11 mei
GARGANO PUGLIA

Ja hoor!
Nu hebben wij regen. Het is maar iets, maar toch. Voor het eerst overdag.
Daar hebben we geen eens rekening mee gehouden dat het weer ook plotseling heel anders zou kunnen zijn. Elke dag wakker worden en de zon zien is heel gewoon geworden. Ik schrik er van. Ben snel met de tablet naar de receptie gelopen om het weerbericht te bekijken op internet. Gelukkig, er komen twee bewolkte dagen aan, met ook nog zon. Een 7. Over druppels wordt niet gesproken. Het zijn er ook niet veel, maar je gaat er ook niet in zitten. Daarna volgen er weer negens. Dat is het betere werk. Zo is het tot nu toe steeds gegaan. Weersvoorspellingen vol achten en negens. Het is niet koud. 22 graden.
We zitten hier op een mooie camping en hebben een plek tien meter van zee en strand. Weer een privéstrand.
Gisteravond hebben we nog een stuk gewandeld langs het klif. Als de spoor aan een laars steekt Gargano in de Adriatische Zee. Vieste is de plaats op het uiteinde van het schiereiland. Het puntje. Onze camping ligt naast Vieste. Wij zijn hier dus omringd door grotten en rotsen. Het mooiste punt van het eiland met een prachtig panorama. Op dit moment zit ik binnen. Ik lees veel. Heb intussen drie boeken over Italie van A tot Z doorgespit. Dat vind ik hartstikke leuk om te doen. Meer willen weten over de plekken waar je bent geweest, hebt gezien.
Straks ga ik overschakelen op een ander boek. Even Italie met rust laten.
We zijn van plan om hier zo lang mogelijk te blijven. Aan zee, een gezellig dorpje, prachtige omgeving, straks weer een paar negens! voor de boeg. Alles binnen bereik. Waarschijnlijk beginnen we zaterdag of zondag aan de terugreis en hopen we vrijdag 20 mei thuis te komen.

Al vrij snel zijn de druppels verdwenen en komt er een heel flauw zonnetje te voorschijn. Dat valt dus reuze mee. Als dit een van de twee mindere dagen moet zijn gaat dat wel goed komen. Er valt over deze dag niet veel meer te melden. We hebben een behoorlijke wandeling gemaakt en verder genoten van de dag.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl