Dag 21

21 april 2015 - Cádiz, Spanje

Reizen van GRANADA  naar ZAHORA DE MECA. camping Pinar San José http://www.campingpinarsanjose.com

Wat een dag! Het is heel moeilijk om keuzes te maken. Alles wil je wel zien, maar je moet ook dingen overslaan. Cordoba willen we graag zien, maar dan kunnen we niet de kant uit van Malaga, Marbella, Gibraltar enz. Nee, we besluiten om, hoe spijtig ook, Cordoba over te slaan en gaan richting Zuidwest Andalusië. Maar eerst !!! De smalle weg van Güéjar Sierra met auto en caravan naar beneden. Tien kilometers haarspeldbochten rijden! Verschrikkelijk! En niet zeker weten of de auto het aan kan met caravan er achter. Naar beneden is op zich natuurlijk een makkie. Ik hou er niet van; steile smalle wegen, bergen en dalen. Na het stinken van de auto heb ik niet het volste vertrouwen in zijn prestaties meer. We geven de auto op mijn verzoek vaker een rustmomentje. Maar het gaat goed. Zoals gezegd, het eerste stukje erg spannend. Daarna keert bij mij de rust weer. Toch zit ik niet met een boek op schoot. Ik vind ook niet dat dat kan. Samen zijn we nu op zo’n groot nieuw avontuur. Onze ontdekkingsreis, die steeds weer voor nieuwe onverwachtse taferelen  zorgt. We vinden het alle twee best een spannende reis. Het is nieuw en anders hier. Met de kaart op schoot en de ACSI app op tablet volg ik de weg. We rijden van Granada richting Malaga en Marbella, helemaal langs de kust. Tot aan Marbella passeren we de Sierra de Loja, Sierra de Mijas, Sierra de Alpuejata en Sierra Blanca. Na Marbella de Sierra Bermeja, de Sierra del Arca en de Sierra de Ojen,.

Bergen, bergen en nog eens bergen. Het is een spectaculair landschap door de hoogten en vergezichten, die echt fenomenaal zijn. Hier rij je niet zo maar even door heen. Hier bén je, dit voel je, beleef je. Het lijkt wel of tijd hier geen rol speelt. Steeds vaker zien we links de Costa del Sol opduiken. We naderen Gibraltar en willen heel graag Marokko zien liggen in de verte. Afrika!!!  Maar we zijn zo druk met de weg. We slingeren nog steeds tussen de bergen door. Opletten, opletten, opletten. De spanning is te groot en we vergeten Afrika even. Hier moeten we bij Tarifa een andere weg volgen. Dat moeten we goed doen anders slingeren we zo weer hoog een verkeerd gebergte in en dat vindt deze auto niet leuk na 300 km. rijden. Tarifa. De meest zuidelijke punt van Spanje.  Daarna komen we in een heel ander gebied.

Ons plan is een camping te vinden tussen Tarif en Cádiz. We zitten op de goede weg en komen in een totaal andere wereld. De plaats waar we heen gaan heet niet voor niets Zahora ( Sahara). Na alle bergen komen we hier in een Arabisch aandoende wereld. Geweldig!  Prachtige oceaanstranden met pijnboombossen, witte dorpjes langs de bergweggetjes. Morgen vertel ik meer over deze zo prachtige kust, de Golf van Cadiz en de Straat van Gibraltar.

1. Heero:
    21 april 2015
    Nou nou, jullie zien en beleven wel heel veel. Volgens mij een onvergetelijke reis. Fijn dat alles goed gaat. Wel spannend, maar toch goed. Hier is ook alles goed. Marja, krijg jij Franciska haar sms-jes wel op jouw telefoon? Fijne en goede reis verder en doe voorzichtig.
    Liefs Franciska en Heero