Dag 9 2016

16 april 2016 - Sestri Levante, Italië

Cinque Terre
We kunnen er nog geen genoeg van krijgen. Zo mooi is het hier. Vandaag bekijken we dorpen hier aan de kust. We rijden richting La Spezia, maar nu door het bergachtige achterland, via een bijzonder mooie weg over de Bracco pas. Ik moet verschrikkelijk wennen aan de smalle wegen in de bergen met haarspeldbochten. Ik zit nog net niet bij Eddy op schoot en kan bijna niet van het landschap genieten. Zie alleen maar diepe afgronden. Na een heel geslinger komen we in Levanto en zijn we weer aan de kust. Gelukkig!!!
We willen Vernazza zien. Een dorpje dat al sinds 1000 v Chr. bestaat. Dat gaat niet zomaar. De auto moet achterblijven bij een stationnetje en met de trein gaan we verder door de bergen. Dikke tunnels natuurlijk, maar daar zijn we inmiddels aan gewend.
Wel spannend allemaal, maar ook een uitdaging.
's Middags zijn we op de camping. Steeds goed weer. Rond de 20 graden en voornamelijk zon. We staan hier tussen de Zwitsers. Praten veel Duits. Soms moet ik wel naar woorden zoeken, maar ik kom er tot nu toe nog aardig uit. Het treft dat ik een ontzettend vriendelijke Duitse buurman heb. Hij luistert graag en heeft geen haast. Dat scheelt een slok op een borrel.

1. Lotte:
    17 april 2016
    Wat een leuke muziek gezellig hoor.
    Mooi is het daar zeg hebben jullie goed voor elkaar