Dag 11 2016 TOSCANE

18 april 2016 - Lamporecchio, Italië

17 April
Reisdag van LIGURIË naar TOSCANE.
Aankomst Lamporecchio.
camping Barco reale

18 April
We hebben de tiid, dus slaan we Toscane niet over. Toscane kennen we best goed. We komen hier niet voor het eerst. Vandaag zijn we van plan met de auto de kleine weggetjes door het Toscaanse landschap te gaan ontdekken. Onverharde wegen door het binnenland. We zijn er de hele dag zoet mee, maar ach...wat is dat de moeite waard! We willen Florence ook zo graag nog eens zien. Zo komen we natuurlijk nooit rond met onze plannen. We zullen moeten kiezen.
Deze- opnieuw zonnige- dag is alvast een prachtige dag.

Toscane, beroemd om zijn kunst, geschiedenis en landschap dat zo aanspreekt.
Heuvelstadjes, omgeven door Etruskische muren en slanke cipressen, kijken van hoog uit naar beneden op het land. Tussen de wijngaarden en olijfbomen staan boerderijen, land huizen en kastelen.
Na onze route door de Chiantistreek over zandweggetjes willen we 'onze' watermolen'  Moleo a Brolio opzoeken. Ja hoor !!! In de verte zien we het bordje.
Oei!! Dat onverharde smalle weggetje dat steil naar beneden gaat! We schrikken er toch nog van. En de auto ook. Boink! Shit!
Daar staan we plotseling weer voor onze watermolen in Toscane. Ahh....
Terug in die goeie oude tiid. Allemaal in het vliegtuig naar Toscane; Met opa Max en Oma Max en toen nog maar vijf kleinkinderen. Met z'n zestienen in het vliegtuig.
We kijken nog maar eens even goed naar de watermolen. Oude tijden herleven.
Daan, Charlotte en Siebe in Toscane.
Belle drie maand oud.
Opa en Oma Max.

1. Heero:
    19 april 2016
    Barco Reale dat klinkt bekend. Herkenden jullie het nog? Ik herinner mij dat het allemaal vrij stijl was, maar een heel mooi gebied. Goede vakantie en tot ziens
  2. Esther:
    22 april 2016
    Wat leuk, die kleine kindjes in Toscane!