Dag 7 2016

14 april 2016 - Sestri Levante, Italië

Sestri Levante CINQUE TERRE

Vandaag kan ik mijn lol op; Ik reis de set van the Bold and Beautiful achterna!
Wie mij goed kent, weet dat ik gebukt ga onder twee verslavingen: lekker eten en the Bold volgen. Ik kan daar allebei niet genoeg van krijgen. Als er een huwelijk plaatsvindt in the Bold, wordt dat meestal in Italië voltrokken.
Het toppunt van romantiek.
PORTOFINO is zo'n locatie. Dat treft want Portofino ligt hier in de CINQUE TERRE.
In achttien landen wordt deze soap dagelijks uitgezonden, dus ik schaam me er maar niet meer voor.

Het is super mooi zonnig weer. We gaan dus op tijd vertrekken om hier in de buurt rond te neuzen en nemen de kustweg die ons langs alle mooie plaatsjes voert. Beroemde stranden en prachtig gelegen badplaatsen en kustdorpen.
Ik geloof mijn eigen ogen niet!!! Wat een fascinerend contrast tussen de zee en de steile bergen daar achter!
Op de radio horen we Italiaanse muziek, (die ik thuis al had uitgezocht en die Eddy op de USB stick had gezet )
We zijn helemaal in the mood!
Het is net of we in een film terecht zijn gekomen. Zo onwerkelijk mooi!
We zien de weelderige rococokerk van Santa Margaritha, de jachthaven van Rapallo En dan.......Portofino !
Een gebergte strekt zich drie km in zee uit, hoge kliffen die inhammen omsluiten en aan het oog zijn onttrokken. Ik zie overal kastanjebomen. Deze baai was een heel belangrijke nederzetting in de Romeinse tijd.
Nu ligt hier de wereldberoemde havenstad, onwaarschijnlijk pittoresk.
Het sterrenmekka PORTOFINO.
Hier gaan we uitgebreid op visite. Daar zijn we best een poosje zoet mee.

Later vandaag genieten we op de camping van de zon en ons boek. Een topdag.

1. Lotte:
    15 april 2016
    Wat een dag voor je mam heerlijk en wat een leuke foto pap zo bij de zee x
  2. Esther:
    15 april 2016