Dag 2 2016

9 april 2016 - Meierskappel, Zwitserland

Neckargemünd - Meierskappel

Zaterdagochtend tegen tienen vertrekken we rustig richting Zwitserse grens. Gisteren overtrof al onze verwachtingen; buiten voor de caravan in de zon met een wijntje en 16 graden! Uitzicht op de rivier de Neckar met flinke vrachtschepen. Maar...al rap daalde de temperatuur. Binnen hadden we de kachel aan en de nacht brachten we door onder twee dekbedden. Zooooo koud!!!!!

De dag begint vandaag licht bewolkt maar het blijft 7 graden. Wij zijn voornamelijk in de auto gelukkig. Tijdens de pauzes wandelen we met de koffie en brood op de vuist. Stilstaan? Geen denken aan. in beweging moeten we,  om warm te blijven en ook omdat het fijn is . 's Middags wordt het niet veel beter. Zwaarbewolkt en rond de 8 graden. We hebben een hele ruk gereden. Vandaag is het rustig op de weg en omdat het koud is verlangen we er niet naar om op een camping te staan. Eddy is niet moe en wil liever nog een stukje doorrijden. Opeens aan de grens bij Basel is het razend druk. Een erg uitgebreide controle. We spreken andere Nederlanders die het vreemd vinden, alsof ze op zoek zijn naar iets. Uiteindelijk staan we eind van de middag in Zwitserland , Maierskappel, ( bij Luzern ) op een boerencamping. In de verte zien we de bergen liggen met daarop de eeuwige sneeuw. Zelf staan we in het Zwitserse heuvelland tussen de koeien. Weer geen lege bedoeling. Het unheimische gevoel van vorig jaar is in geen velden of wegen te bekennen. De boer heeft hier best al aardig wat kampeerders op zijn landje. Maar vanavond zit iedereen binnen, lekker warm bij de kachel.