Dag 3 2016 LOMBARDIJE

10 april 2016 - Fondotoce Di Verbania, Italië

Meierskappel ( Zwitserland ) - Meer van Mergozzo ( Italië )  bij het Lago Maggiore

Een prachtige dag!!! Volop zon en wakker worden op een Alpenwei. De kou is weg. Opeens voorjaar. We worden wakker van de koeien met hun rammelende bellen en  een oorverdovend geloei. Om acht uur spring ik mijn bed uit om naar de grote boerderij te lopen. Douchespulletjes mee. Ja hoor. Kan niet missen. Een geur van mest komt me tegemoet. Maar super schoon daarbinnen. Mooie oude balken. Toch weer anders dan bij ons. De boerderij is groot, solide en oud. Voor het eerst heb ik het lekker warm buiten. We maken een zitje en nestelen ons in het zonnetje. Heerlijk toch die eerste zonnestralen! We brainstormen met de oogjes toe over deze dag. Eerst een wandeling hier in de natuur, tot twee uur hier blijven en genieten, maar dan toch vertrekken. Het liefst blijven we hier nog een dagje, maar de Gotthardtunnel zit er aan te komen. Daar is meestal file en we zien dat de meeste vrachtwagenchauffeurs in het weekend niet rijden. Is het niet slimmer om vandaag op zondag deze weg door de Alpen te gaan rijden? We dubben nog wat. Met dit heldere weer kunnen we de Alpen wel op z'n mooist zien natuurlijk. Dat besluit nemen we.

De camping in Meierskappel ligt net voor het Alpengebied. Nu gaan we er helemaal doorheen. We nemen een andere weg als gepland en zitten werkelijk met onze neus vooraan. Wat een schoonheid! Reusachtige bergmassieven doemen voor ons op. Nooit eerder zagen we zoveel eeuwige sneeuw zo goed en zo dichtbij. Hele witte vlaktes passeren de revue. Adembenemend mooi. Daarboven strakblauwe luchten. Wel een inspannende weg om te rijden. Veel geslinger, opletten geblazen. Door vele tunnels en uiteindelijk de Gotthardtunnel.
Die 17 km lang is. Nog druk genoeg nu. Gelukkig hoeft dat morgen niet meer.
En zo komen we een stralend Italië binnenrijden. We draaien richting Lago Maggiore. Daar hebben we een camping op het oog en zijn we van plan een poosje te blijven.
Het is druk langs het meer. De eerste zonnestralen zorgen voor veel gezelligheid. Het is een prachtige weg. We rijden langs kleine dorpjes en overal zien we het meer. Een unieke ligging. palmbomen, blauwe regen in bloei en zon op de omringende bergen.
Wij kiezen een camping uit aan het meer van Mergozzo.
Nooit eerder hebben we op zo'n mooie plek gestaan als nu!
We moeten er om lachen. De vriendelijke eigenaar wandelt met ons mee en wijst de plek. Dit kan haast niet waar zijn. We geloven onze eigen ogen niet. Waaauww!!!
We gaan nergens meer heen. We blijven hier zes weken!
Een ding is zeker. Voorlopig zijn we hier. De temperatuur is inmiddels vandaag opgelopen naar 20 graden.

1. Lotte:
    11 april 2016
    Leuk geschreven mam wij zijn weer jaloers xx
  2. Henk Horstink:
    12 april 2016
    Zal wel 20 km moeten zijn die tunnel waar je het over hebt.
    geniet van alle mooi's om je heen.