Dag 16

16 april 2015 - Benidorm, Spanje

Benidorm

Wat hebben we weer lekker geslapen! Een gat in de dag. Van half elf gisteren tot half negen vanmorgen. Eddy haalt het oventje tevoorschijn, dat we van Daan en Siebe hebben gekregen. We bakken zelf onze broodjes. Smullen hoor, zo  ‘s morgens vroeg! Doen we niet elke dag. Regelmatig las ik een groente en fruit dag in anders blijf ik natuurlijk nergens. Steeds hoor ik Joke zeggen; “Je bent er zélf bij.”( Ik vertelde haar dat ik bang was in die weken kilo’s aan te komen.)

Steeds als ik iets in mijn mond wil stoppen, wat lekker is, denk ik nu: Je bent er zelf bij!!! ( goeie tip)

Dat scheelt een slok op een borrel.

De stemming zit er dus weer lekker in. We zijn uitgerust en hebben veel zin om Alicante en La Villa Joiosa te zien. Lekker fris en fruitig en met een buik vol zelfgebakken broodjes stappen we de auto in.

Alicante

Alicante is de hoofdstad van de provincie Alicante, Deze stad ligt ook weer aan de Costa Brava. Het landschap al rijdend hier naar toe is woest en onstuimig, Onderweg komen we berggeiten tegen. Kunst, cultuur, zon en zee. Ik weet dat het een mooie oude stad moet zijn. Om een beetje een impressie te krijgen scharrelen we door het oude centrum. Echt verweggistan hoor! En mooi! Zo mooi! We ‘ flaneren ‘  op de Explanada de España, bekend om zijn mooi geplaveide promenade. Een hele lange door palmbomen beschaduwde boulevard aan de zee. Daar drinken we ook een overheerlijke cappuccino. De palmenboulevard heeft een golvend mozaïek. Heel mooi.

La Villa Joiosa.

Tussen Alicante en Benidorm ligt nog een bijzonder dorp, dat we graag willen zien: la VillaJoiosa. Weet je waarom het zo’n bijzondere plaats is? De huizen hebben opvallend kleurige gevels. Oker, groen, indigo. De vissers gebruikten die kleuren vroeger ter oriëntering, als ze in het donker hun weg naar huis zochten. Verder heet dit stadje: ‘het vrolijke stadje’ , omdat hier het merk Valor chocolade vandaan komt.

Eddy  rijdt door Spanje alsof hij nooit anders gedaan heeft!

We beginnen een beetje aan al het nieuwe te wennen. Voelen ons hier al ietsepietsie thuis en

hebben het superleuk saampies.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl