Dag 12

12 april 2015 - Calella, Spanje

Calella Costa Brava.

Ik kom uit mijn caravan en zie weer dit geweldige uitzicht. De zon komt al achter de palmbomen te voorschijn. Het belooft opnieuw een gouden dag te worden. Ik laat dit panorama uitgebreid op me inwerken. Eddy en ik willen deze dag vooral genieten van ons geweldige plekje hier onder de zon en aan de Costa Brava.  Omdat we morgen onze reis willen vervolgen, staat Calella nog wel voor vandaag op het programma. Eerst lekker niks. Om tien uur drinken we buiten ons bakje koffie. Echt warm is het dan nog niet hoor, maar je kunt er zitten. Het liefst kijk ik de hele dag alleen maar voor me uit. Raar hè, maar dat is nog best wel moeilijk. Na een behoorlijke tijd turen naar de zee, pak ik toch mijn  dikke boek. Lekker lezen hier in het sunneke.

Tegen een uur of drie rijden we naar Calella. Normaal is het er erg toeristisch, maar in deze tijd van het jaar valt dat wel mee. Bovendien is het nu zondag. De winkels zijn merendeels open en het is toch nog gezellig druk. We eten een lekker ijsje ( ik moest weer hoognodig natuurlijk, dus maar snel een terrasje gepakt) en wandelen langs de boulevard.

Noor is zo ontzettend lief. Hij loopt hier op de camping gewoon los, want hij houdt ons goed in de gaten. Als we de afwas gaan doen loopt ie zelfs met ons mee naar het sanitair.

In de stad gedraagt ie zich minder. Hij wordt nerveus van de drukte en krijgt last van ‘ hoge nood ‘, (net als zijn vrouwtje) Maar we hebben ons schepje en plastic zakje paraat en zo voelen we ons niet bezwaard. Opgeruimd staat netjes!