Dag 36 2016

13 mei 2016 - Vieste, Italië

Vieste
Ja, onze laatste week!
Omdat het hier zo goed toeven is in het zonnetje, zijn we een beetje huiverig om ons te verplaatsen naar elders. We moeten natuurlijk binnenkort wel eens aan de terugreis gaan beginnen. Maar het weer is overal zo instabiel. We spreken mensen , die ook al een tijdje op pad zijn, maar iedereen heeft het slechter getroffen dan ons. Regen in Rome, slecht weer in Zwitserland, de reisplannen wijzigen omdat het weer op zoveel plekken van slag is. Maar wij hebben nergens last van. We zeilen er letterlijk mooi omheen. Voor ons enkel blauwe luchten. Echt geweldig. Niet dat het steeds snoeiheet is hoor, maar prima weer. De avonden zijn echter al snel vrij fris, Maarja, dat heb je in April. Wij zijn dik tevreden. We hebben onze koers gewoon uit kunnen zetten en niks hoeven te wijzigen. Vandaag ga ik met mijn stoel aan de zee zitten. Het is zo lekker in de zon en ik zie al verschillende mensen het water in gaan. Dat ziet er zo verleidelijk uit. Ik moet er nog wel even over nadenken, maar dan is de keuze snel gemaakt. Het water is wel koud. Het is hier geen Nederland hè, met zomerse temperaturen van 25 graden. Nee, steeds rond de 22. Vandaag wel iets meer, maar niet dat je zegt :
' Lekker water!!!!'   Maar wel  ' lekker dagje!!!! '
Morgen is het zaterdag. Het Pinksterweekend komt eraan. Ik wens iedereen fijne Pinksterdagen.