Dag 30 2016

7 mei 2016 - Torre Dell'orso, Italië

Dag 30.  PUGLIA. 7 mei
Vanmorgen vroeg boodschappen gedaan. Zo, klaar om het weekend te vieren.
Hoe?
We doen lekker niks vandaag. Natuurlijk maken we plannen, maar gisteren hebben we genoten van de prachtige kustweg en het leuke oude stadje Otranto. Er is nog best van alles te zien, maar we willen gewoon hier onder de pijnbomen vertoeven. Met een glas koude wijn en een mooi boek tussen de fluitende vogels en de hagedissen. Elke dag opnieuw de zon. Is dat niet fantastisch?
Zondag blijven we nog hier.' s Avonds even wandelen langs de zee, want de zee trekt toch altijd. De hagelwitte stranden en de azuurblauwe zee geven je het gevoel in het paradijs te zijn. Puglia, met hier in het Zuiden vruchtbaar vlak land. Platteland en zee.
Op het platteland zie je de Masseria. De Masseria was vroeger een agrarisch bedrijfje zo groot als een dorpje, vestingstadje op het platteland. Vaak een ommuring, een binnentuin, een landhuis waar de eigenaar woonde. Een huis voor de zaai- en oogsttijd. Overal zie je in Puglia op het platteland de Masseria nog staan tussen de olijfboombossen, maar nu verlaten en vervallen. Muurtjes, muurtjes, muurtjes! De muurtjes en de masseria geven nog steeds een beeld van hoe het was. Sommigen zijn nu verbouwd tot vakantiehuizen.
Puglia; olijfbomen afgewisseld met wijnstokken, maar ook amandelen en kersen.
Dit had ik nog niet opgeschreven en wil ik toch wel nog over Puglia vertellen.
Maandag gaan we omhoog naar Monopoli, nog steeds Puglia en daarna naar het schiereiland GARGANO.