Dag 17 2016

24 april 2016 - Cerveteri, Italië

Dit weekend zal het voor het eerst slecht weer gaan worden. We staan nog steeds aan het meer van Bracciano. Wel beschut, maar we lopen gewoon met de stoeltjes naar de waterkant. Née, die plotselinge storm en dan pal aan het water staan, dat hebben we gehad aan het Lago Magiore. Maar het weer is uiteindelijk helemaal zo slecht nog niet. Het zou een 3 zijn en is een 6 geworden. Gisteren toch de hele dag in een mager zonnetje gezeten. Lekker aan het meer. 's Middags naar 'het liefste plaatsje aan het meer' geweest; Het middeleeuwse Anguillara.
Vandaag, zondag, zijn we ook voornamelijk op de camping. Wandelen, lezen, opruimen, het wasje. 's Middags stelt Eddy voor om naar Cerveteri te gaan.

Cerveteri
Ceverteri was in de 6 de eeuw v.C. ( het antieke Kysry ) een van de grootste en op cultureel gebied belangrijkste steden rond de Middellandse Zee. 2 km buiten Cerveteri ligt de necropolis, dodenstad, een doolhof van straatjes met graven uit de 7e tot de 1 ste eeuw v.C. Sommige grafheuvels , zijn complete huizen, zoals de Tomba degli Scudi e delle Sedie. In de  rotsachtige bodem zijn de Etruskische graven, tomben, uitgehakt.
De omgeving vind ik heel bijzonder. Een voor mij volledig nieuw landschap. We komen langs de Tolvaheuvels.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade